1. Jak si změním heslo do pošty?
Do internetového prohlížeče zadejte adresu
http://mail.czu.cz , kde zvolíte příslušný útvar ČZU. Zobrazí se Vám přihlašovací okno, kde vložte Váš login a heslo. Z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme povolit zapamatování hesel. Kliknutím na odkaz „Možnosti“ otevřete další okno, kde si můžete heslo změnit. Podrobný návod naleznete v dokumentu
Přístup pro GW přes web.
V případě, že jste heslo zapomněli, kontaktujte pracoviště helpdesk -
helpdesk@czu.cz, linka 4444.
2. Jak si změním heslo do novellu a pracovní stanice?
3. Když si změním heslo do novellu, změní se mi přístupy i do intranetu?
Změna hesla v novellu ovlivní portály
Intranet,
E-student,
CV,
Badis,
Sylabus,
Moodle,
Helpdesk,
IGA,
CIGA,
Netstorage, naopak se neprojeví u logování do
Groupwise (e-mail), u logování do
IS Studium a do IS Magion.
4. Potřebuji upravit moje kontaktní údaje na webu fakulty.
Přihlašte se do aplikace
intranet.czu.cz, zvolte v horizontálním menu položku "Personália" a na odkaz "upravit kontaktní informace". V případě potřeby si můžete stáhnout
obrázkový manuál.
5. Jakým způsobem zpřístupním studentům studijní materiály?
6. Co mám udělat proto, abych se mohl přihlásit do IS Studium?
Žádost je ke stažení na Intranetu , v sekci Dokumenty--> OIKT--> Formuláře.
Pro správnou funkčnost formulářů je třeba žádost před vyplněním uložit, a pak v MS Word nastavit úroveň zabezpečení na střední (Nástroje/Makro/Zabezpečení).
7. Zapomněl jsem heslo do IS studium.
8. Jak mám do IS Studia (hroch) zapsat zápočet za bakalářskou nebo diplomovou práci?
Po přihlášení do hrocha máte na výběr z rolí: katedra a fiktivní katedra 760. Zápočty za BP a DP se zapisují pouze pod fiktivní katedrou. Nemáte-li tuto roli, kontaktuje
Ing. Alenu Stránskou z oddělení Helpdesk.
9. Jsem řešitelem grantu a chci mít přehled o financování grantu.
Je třeba vyplnit
žádost o přístupu do IS magion, kterou vyplníte, podepíšete a necháte podepsat a orazítkovat na sekretariátu katedry. Dále je třeba kontaktovat
správu IT, aby Vám do PC nainstalovali software Magion (ekonomika).
10. Mám plnou schránku a nechci smazat důležité e-maily, co mám dělat?
Můžete využít procesu archivace pošty, který Groupwise nabízí. Postup je popsaný v
tomto manuálu.
11. Z výukových důvodů potřebuji mít umožněn přístup na kartu do PC uděben (popř. ostatní vchody na fakultu).
Je třeba vyplnit
Obecnou žádost, kterou vyplníte, podepíšete a necháte podepsat a orazítkovat na sekretariátu katedry.
12.Mám požadavek na úpravu struktury webu.
Je potřeba kontaktovat správce studia Vaší fakulty, který projedná Váš požadavek s hlavním webmasterem ČZU. Zásadní zásahy do struktury webu musí být předložen na zasedání redakční rady, která ho musí schválit.
Správci studia:
13. Pořizovací program
Pokud máte připomínky k funkčnosti tohoto programu, kontaktujte „Helpdesk ČZU“ na lince 4444 nebo e-mailem na
helpdesk@czu.cz .
14. Potřebuji upravit předměty u konkrétní katedry.
Informace o předmětech u konkrétní katedry se provádějí pomocí systému IS Studium na stránce
hroch.czu.cz. Pro jejich editaci kontaktujte pracoviště helpdesk,
Ing. Alenu Stránskou. Garanti předmětů jsou zodpovědni za náplň dle platných akreditací oboru, pod který předmět patří.
15. Potřebuji upravit „Publikace“ u konkrétní katedry.
Úpravy obsahu sekce „Publikace“ u konkrétních kateder se provádí pomocí portálu CV na adrese
http://cv.czu.cz. Každá katedra má svého editora CV, který Vám v případě problémů poradí., který požadované změny zanese do systému.
Seznam spoluautorů zašlete na oddělení Heldesk (
helpdesk@czu.cz, linka 4444). Seznam by měl obsahovat všechny dostupné informace (tituly, jméno, příjmení apod.)., který požadované změny zanese do systému.
17. Zjistím, že je určitá osoba uvedená jako člen určitého útvaru několikrát.
Buď se jedná o chybu a v tom případě je nutné kontaktovat oddělení Helpdesk (
helpdesk@czu.cz, linka 4444). Může se jednat o správnou informaci, protože někteří členové útvarů jsou vedení v několika pracovních úvazcích nebo funkcích - například pedagog + externí doktorand nebo pedagog + technik apod.
18. Potřebuji upravit "Rešené projekty" u konkrétní katedry.
19. Jaká je systém kódování předmětů? Např. předmět LPL16Z.
L První písmeno značí fakultu, která předmět vyučuje
P Druhé písmeno značí katedru, která předmět vyučuje
L Třetí písmeno značí fakultu, pro kterou je předmět vyučován
16 Čtvrtá a pátá pozice jsou pořadová čísla. (pro prezenční studium je rozmezí 1-69)
Z Poslední písmeno značí typ Z-zápočet, E-zkouška, Y-zkouška bez zápočtu.
20. Potřebuji založit nový předmět
21. Jakým způsobem lze zobrazit informace na plasmovém monitoru ve vestibulu fakulty?
22. Jak mám vyplnit tuzemský cestovní příkaz?
Stáhněte si z
intranetu ČZU tuzemský cestovní příkaz /Dokumenty => Ekonomický odbor => Formuláře / a vyplňte ho podle
tomto návodu.
23. Proč mi nejde vysypat koš v Groupwisu
E-maily se dají ze schránky smazat až poté, co se zazálohují. Záloha probíha každý den v noci. Většinou nejdou přes den smazat e-maily ze stejného dne. Také se to může týkat mailů z předchozího dne, které přišly do schránky až po zálohování.
24. Můžu zobrazit studentům konzultační hodiny na webu fakulty?
Konzultační hodiny nastavíte prostřednictvím intranetu v záložce "Personália" (
podrobný návod). Dále můžete nastavit svoje kontaktní informace v prostředí IS Studium - Hroch (
podrobný návod - strana 9)
25. Hromadné zveřejňování informací - mailem, infopanely ČZU
Budete-li chtít rozeslat hromadný e-mail celé ČZU popř. zveřejnit na všech infopanelech informaci, je třeba požádat o souhlas tiskové oddělení a kancléře. Pošlete e-mail na adresu
tiskove@czu.cz a do kopie zadejte
janouch@rektorat.czu.cz. Nezapomeňte uvést Předmět a text zprávy i s podpisem odesílatele (popř. oddělení), bude-li se jednat o informaci umístěnou na infopanelu, musí splňovat
tyto podmínky.
E-mail se souhlasem kancléře posílejte na adresu:
jirsa@oikt.czu.cz v případě hromadného rozeslání e-mailu na celou ČZU nebo na
brom@oikt.czu.cz v případě zobrazení informací na infopanelech ČZU.
26. Instalace aplikace Groupwise na domácí stanice
Instalaci naleznete v archivu na síťovém disku N:\Novell\Novell.Clients\gw8.zip. Instalaci si rozbalte ve svém domácím počítači a klikněte na setup.exe, který naleznete v adresáři win32. Instalace probíhá standardním způsobem, není třeba nic měnit. Po úspěšném dokončení instalace se Vám na ploše zobrazí ikona programu a v nabídce start vytvoří složka "Novell Groupwise". Při prvním spuštění programu musíte nastavit adresu server dle
tohoto návodu.