| FAPPZ PEF TF FŽP FLD FTZ IVP | Statky Lesy Vinařství | KTV OIKT SIC KAM | @ | English

ČZU WhitePages

Úvod Lidé na ČZU Předměty Útvary Projekty Akce
Publikováno:
9. 2. 2007
Vizualizace (d)

FAQ - Zaměstnanec

1. Jak si změním heslo do pošty?
Do internetového prohlížeče zadejte adresu http://mail.czu.cz , kde zvolíte příslušný útvar ČZU. Zobrazí se Vám přihlašovací okno, kde vložte Váš login a heslo. Z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme povolit zapamatování hesel. Kliknutím na odkaz „Možnosti“ otevřete další okno, kde si můžete heslo změnit. Podrobný návod naleznete v dokumentu Přístup pro GW přes web.
V případě, že jste heslo zapomněli, kontaktujte pracoviště helpdesk - helpdesk@czu.cz, linka 4444.

2. Jak si změním heslo do novellu a pracovní stanice?
Postup změny hesla naleznete v návodu Připojení do sítě Novell na straně 4-5.
V případě, že jste heslo zapomněli, kontaktujte pracoviště helpdesk - helpdesk@czu.cz, linka 4444.

3. Když si změním heslo do novellu, změní se mi přístupy i do intranetu?
Změna hesla v novellu ovlivní portály Intranet, E-student, CV, Badis, Sylabus, Moodle, Helpdesk, IGA, CIGA, Netstorage, naopak se neprojeví u logování do Groupwise (e-mail), u logování do IS Studium a do IS Magion.

4. Potřebuji upravit moje kontaktní údaje na webu fakulty.
Přihlašte se do aplikace intranet.czu.cz, zvolte v horizontálním menu položku "Personália" a na odkaz "upravit kontaktní informace". V případě potřeby si můžete stáhnout obrázkový manuál.

5. Jakým způsobem zpřístupním studentům studijní materiály?
1) Umístěním studijních materiálů na disk I - viz manuál Novell
2) Umístěním studijních materiálů na portál student - viz manuál zveřejňování stud. materiálů
3) Vytvoření kurzu v systému Moodle – Průvodce pro pedagogy a GAELPy – viz. moodle.czu.cz

6. Co mám udělat proto, abych se mohl přihlásit do IS Studium?
Je třeba vyplnit žádost o přístupu do IS Studia, kterou vyplníte, podepíšete a necháte podepsat a orazítkovat na sekretariátu katedry.  Následně ji doručíte k rukám Ing. Stránské (pracoviště Helpdesk).
Žádost je ke stažení na Intranetu , v sekci Dokumenty--> OIKT--> Formuláře.
Pro správnou funkčnost formulářů je třeba  žádost před vyplněním uložit, a pak v MS Word nastavit úroveň zabezpečení  na střední  (Nástroje/Makro/Zabezpečení).

7. Zapomněl jsem heslo do IS studium.
Pokud jste zapomněl heslo do IS Studia, kontaktujte pracoviště helpdesk - Ing. Alenu Stránskou.

8. Jak mám do IS Studia (hroch) zapsat zápočet za bakalářskou nebo diplomovou práci?
Po přihlášení do hrocha máte na výběr z rolí: katedra a fiktivní katedra 760. Zápočty za BP a DP se zapisují pouze pod fiktivní katedrou. Nemáte-li tuto roli, kontaktuje Ing. Alenu Stránskou z oddělení Helpdesk.

9. Jsem řešitelem grantu a chci mít přehled o financování grantu.
Je třeba vyplnit žádost o přístupu do IS magion, kterou vyplníte, podepíšete a necháte podepsat a orazítkovat na sekretariátu katedry. Dále je třeba kontaktovat správu IT, aby Vám do PC nainstalovali software Magion (ekonomika).

10. Mám plnou schránku a nechci smazat důležité e-maily, co mám dělat?
Můžete využít procesu archivace pošty, který Groupwise nabízí. Postup je popsaný v tomto manuálu.

11. Z výukových důvodů potřebuji mít umožněn přístup na kartu do PC uděben (popř. ostatní vchody na fakultu).
Je třeba vyplnit Obecnou žádost, kterou vyplníte, podepíšete a necháte podepsat a orazítkovat na sekretariátu katedry.

12.Mám požadavek na úpravu struktury webu.
Je potřeba kontaktovat správce studia Vaší fakulty, který projedná Váš požadavek s hlavním webmasterem ČZU. Zásadní zásahy do struktury webu musí být předložen na zasedání redakční rady, která ho musí schválit.
 
Správci studia:
   PEF:                 Ing. Petr Kadlec
   FAPPZ:            Bc. Tomáš Rejdal
   FLD a FŽP:      Ing. Tomáš Kott
   TF:                   Bc. Alena Kuklová
   ITS:                  Bc. Michal Plachý
   IVP:                  Jiří Havlíček

13. Pořizovací program
Pokud máte připomínky k funkčnosti tohoto programu, kontaktujte „Helpdesk ČZU“ na lince 4444 nebo e-mailem na helpdesk@czu.cz .

14. Potřebuji upravit předměty u konkrétní katedry.
Informace o předmětech u konkrétní katedry se provádějí pomocí systému IS Studium na stránce hroch.czu.cz. Pro jejich editaci kontaktujte pracoviště helpdesk, Ing. Alenu Stránskou. Garanti předmětů jsou zodpovědni za náplň dle platných akreditací oboru, pod který předmět patří.

15. Potřebuji upravit „Publikace“ u konkrétní katedry.
Úpravy obsahu sekce „Publikace“ u konkrétních kateder se provádí pomocí portálu CV na adrese http://cv.czu.cz. Každá katedra má svého editora CV, který Vám v případě problémů poradí., který požadované změny zanese do systému.

16. Potřebuji přidat externí spoluautory do aplikace http://cv.czu.cz.
Seznam spoluautorů zašlete na oddělení Heldesk (helpdesk@czu.cz, linka 4444). Seznam by měl obsahovat všechny dostupné informace (tituly, jméno, příjmení apod.)., který požadované změny zanese do systému.

17. Zjistím, že je určitá osoba uvedená jako člen určitého útvaru několikrát.
Buď se jedná o chybu a v tom případě je nutné kontaktovat oddělení Helpdesk (helpdesk@czu.cz, linka 4444). Může se jednat o správnou informaci, protože někteří členové útvarů jsou vedení v několika pracovních úvazcích nebo funkcích - například pedagog + externí doktorand nebo pedagog + technik apod.

18. Potřebuji upravit "Rešené projekty" u konkrétní katedry.
Je nutné kontaktovat Ing. Ladislavu Prázovou, která požadované změny zanese do systému.

19. Jaká je systém kódování předmětů? Např. předmět LPL16Z.
L   První písmeno značí fakultu, která předmět vyučuje
P   Druhé písmeno značí katedru, která předmět vyučuje
L   Třetí písmeno značí fakultu, pro kterou je předmět vyučován
16  Čtvrtá a pátá pozice jsou pořadová čísla. (pro prezenční studium je rozmezí 1-69)
Z   Poslední písmeno značí typ Z-zápočet, E-zkouška, Y-zkouška bez zápočtu.

20. Potřebuji založit nový předmět
Vyplňte žádost o vytvoření nového předmětu a kontaktujte správce studia pro Vaší fakultu, který předmět v systému založí.

21. Jakým způsobem lze zobrazit informace na plasmovém monitoru ve vestibulu fakulty?
Informace naleznete v manuálu - zobrazení informací na plasmovém monitoru.

22. Jak mám vyplnit tuzemský cestovní příkaz?
Stáhněte si z intranetu ČZU tuzemský cestovní příkaz /Dokumenty => Ekonomický odbor => Formuláře / a vyplňte ho podle tomto návodu.

23. Proč mi nejde vysypat koš v Groupwisu
E-maily se dají ze schránky smazat až poté, co se zazálohují. Záloha probíha každý den v noci. Většinou nejdou přes den smazat e-maily ze stejného dne. Také se to může týkat mailů z předchozího dne, které přišly do schránky až po zálohování.

24. Můžu zobrazit studentům konzultační hodiny na webu fakulty?
Konzultační hodiny nastavíte prostřednictvím intranetu v záložce "Personália" (podrobný návod). Dále můžete nastavit svoje kontaktní informace v prostředí IS Studium - Hroch (podrobný návod - strana 9)

25. Hromadné zveřejňování informací - mailem, infopanely ČZU
Budete-li chtít rozeslat hromadný e-mail celé ČZU popř. zveřejnit na všech infopanelech informaci, je třeba požádat o souhlas tiskové oddělení a kancléře. Pošlete e-mail na adresu tiskove@czu.cz a do kopie zadejte janouch@rektorat.czu.cz. Nezapomeňte uvést Předmět a text zprávy i s podpisem odesílatele (popř. oddělení), bude-li se jednat o informaci umístěnou na infopanelu, musí splňovat tyto podmínky.
E-mail se souhlasem kancléře posílejte na adresu: jirsa@oikt.czu.cz v případě hromadného rozeslání e-mailu na celou ČZU nebo na brom@oikt.czu.cz v případě zobrazení informací na infopanelech ČZU.

26. Instalace aplikace Groupwise na domácí stanice
Instalaci naleznete v archivu na síťovém disku N:\Novell\Novell.Clients\gw8.zip. Instalaci si rozbalte ve svém domácím počítači a klikněte na setup.exe, který naleznete v adresáři win32. Instalace probíhá standardním způsobem, není třeba nic měnit. Po úspěšném dokončení instalace se Vám na ploše zobrazí ikona programu a v nabídce start vytvoří složka "Novell Groupwise". Při prvním spuštění programu musíte nastavit adresu server dle tohoto návodu.

 
page foot